Search
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Search in excerpt
    Search in comments
    Filter by Custom Post Type

هفته دوازدهم بارداری-هفته 12-هفته دوازده-هفته12

 

وضعیت جنین

صورت او که کاملا شبیه یک انسان بزرگ شده و چشم ها و گوش ها در جای مناسب خود قرار گرفته اند، قابل مشاهده خواهد بود. اعضای دیگر بدن او مانند لب و ابرو نیز به صورت طبیعی در صورت جنین دیده می شود. قلب جنین اینک کامل شده و پمپاژ خون به تمام اعضای بدن و اندام های کوچک او را مانند یک انسان بالغ انجام خواهد داد. اندازه ضربان قلب فرزندتان که هنوز متولد نشده، دو برابر اندازه ضربان قلب خود شما می تپد. به عنوان مثال تعداد ضربان قلب او حدود 160 ضربه در دقیقه خواهد بود.

وضعیت مادر

روده های جنین در هفته دوازدهم بارداری، باز هم نیاز به رشد خواهند داشت و به طور طبیعی، در داخل شکم به حرکات و رشد خود ادامه خواهند داد. دستگاه گوارش او در حال حاضر (در هفته دوازدهم بارداری) شروع به آماده شدن برای غذا خوردن و خالی کردن اضافات خواهد کرد. دستگاه گوارش جنین، این آمادگی را با انجام تمرینات حرکتی و به وجود آوردن انقباضات در شکم کوچکش به دست خواهد آورد. باید بدانید که سلول های عصبی جنین، در چند هفته گذشته با سرعت تشکیل شده و اتصالات عصبی ضروری در مغز او که با عنوان سیناپس شناخته می شود، چند برابر شده است. حالا جنین شما در هفته دوازدهم بارداری، توان پاسخ دادن به محرک های خارجی را به دست آورده است.

 

 

همچنین ممكن است شما سوزش معده را تجربه كرده باشید؛ در این حالت شما سوزشي را كه معموال از پایین جناق سینه شروع شده و تا حلق ادامه پیدا مي كند، احساس مي كنید. این حالت به خاطر تغییرات هورموني و همچنین تغییرات اندام شما رخ مي دهد و ممكن است موجب شود كه از غذا یا خواب خود لذت كافي نبرید. در این حالت، خوردن مقادیر كم غذا و پرهیز از مصرف غذاهاي سرخ شده، چرب، تند و ادویه دار كه مشكل را شدیدتر مي كنند، مي تواند كمك كننده باشد.

فعالیت های این هفته

او اینک هفته های بارداری را یکی پس از دیگری پشت سر خواهد گذاشته و در این راه برای همیشه توسط رحم امن مادرش محافظت خواهد شد، و نیازهای سیستم دفاعی بدنش هم از طریق بدن مادر تامین می شود. اما، در هفته دوازدهم بارداری، گلبول های سفید جنین، توسط مغز استخوان تولید خواهد شد، که به ایمنی بدن او در برابر عفونت ها کمک زیادی خواهد نمود.

فیلم هفته دوازدهم بارداری

 

 

کاربران گرامی در صورتیکه در پخش آنلاین ویدیوها مشکل داشتید لطفاً از یکی از مرورگرهای زیر استفاده نمایید

Mozila Firefox

 

تغذیه

غذاهای حاوی فیبر مانند نان‌های سبوس دار، جو و برنج قهوه‌ای بخورید.

مصرف سبزیجات، حبوبات، آجیل، نخود فرنگی، کلم بروکلی و بادام خود را افزایش دهید.

به مقدار زیاد آب بنوشید، 8 لیوان در روز.

آب میوه به خصوص آب آلو، گلابی، تمشک که سرشار از فیبر است، مصرف کنید.

سعی کنید حجم غذای خود را در هر وعده کمتر اما تعداد وعده های غذایی خود را بیشتر کنید.

 

(Visited 118 times, 1 visits today)