Search
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Search in excerpt
    Search in comments
    Filter by Custom Post Type

هفته سی ام بارداری-هفته سی-هفته30-هفته 30

وضعیت جنین

در این زمان از بارداری جنین شما بیشتر نمای چروک خورده دارد.  ولی وقتی که چربی بدن جنین ساخته می شود،  چین و چروک های پوست جنین شما  صاف می شود.  موهای باریک و نازکی که لانوگو نام دارد، سطح بدن کودک را پوشانده  اند  و تا زمان تولد پابر جا می ماند.  در حدود ۱۷ اینچ طول و وزنی در حدود ۴ پوند وزن دارد،  کودک شما خودش تنفس انجام می دهد که این کار به طور مکرر با حرکات دیافراگم انجام می شود.  وقتی که جنین سکسکه می کند، در رحم شما حالت پرشی ایجاد می شود. کودک می تواند خودش بخوابد و بیدار شود و در زمانی که بیدار می شود، فعال تر  باشد.  جنین شما آن قدر به رشد خود ادامه می دهد تا تمام فضای رحمی را پر کند.  وقتی که مغز به بلوغ خود ادامه می دهد،  می تواند حرکات چشم ها، عضلات و ریه های جنین را کنترل کند. دستگاه گوارش جنین هم در این هفته از بارداری کاملا عملکرد دارد، و کودک شما می تواند ریز مغذی ها را از بدن شما دریافت کند.

وضعیت مادر

زنان باردار در طی هفته ی های ۲۰ ام تا ۳۰ ام بارداری، بیشترین میزان وزن گیری را دارند. وقتی که هفته ی سی ام بارداری فرا می رسد و می گذرد، شما به وزن گیری ادامه می دهید ولی بیشترین تغییرات بدنی هم همین جا دیده می شود.

فعالیت های این هفته

در هفته سی ام بارداری مادر حامله برای جلوگیری از مبتلا شدن به عفونت استرپتوکوکی گروه B (یک نوع عفونت باکتریایی) در واژن و یا مقعد خود نیز باید دقت زیادی بکند. اگر چه وجود این نوع عفونت در بدن خود مادر نسبتا بی ضرراست، اما می تواند سبب بروز عفونت جدی در نوزاد او پس از تولد شود. در بسیاری از بیمارستان ها که مادران باردار را در طول نه ماه حاملگی مشایعت می کنند، در صورت مثبت بودن آزمایشات مادر در مورد ابتلا به عفونت استرپتوکوکی، آنتی بیوتیک هایی را به او تجویز می کنند، تا هم بیماری عفونی مادر درمان شده و هم ایمنی جنین داخل رحم او، به صورت کامل مدیریت گردد.

فیلم هفته سی ام بارداری

 

 

کاربران گرامی در صورتیکه در پخش آنلاین ویدیوها مشکل داشتید لطفاً از یکی از مرورگرهای زیر استفاده نمایید

Mozila Firefox

تغذیه

برای بسیاری از زنان باردار مصرف روزانه میوه و سبزیجات در این دوران توصیه شده است. اما بعضی از زنان نمی‌دانند این مقدار را چگونه در برنامه غذایی خود جای دهند. ما در اینجا راه های ساده ‌ای را به شما پیشنهاد می‌کنیم.• مقداری کلم خرد شده را با سس سالاد مخلوط کنید، سپس سیب و آناناس خرد شده را به آن اضافه کنید. هویج رنده شده و کدو تنبل را با سس اسپاگتی مخلوط کنید.گوجه فرنگی خرد شده و تازه را به همراه گشنیز به سس سالسا بیافزایید.

(Visited 83 times, 1 visits today)