Search
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Search in excerpt
    Search in comments
    Filter by Custom Post Type

هفته سی و پنجم بارداری-هفته 35-هفته سی و پنج-هفته35

 

وضعیت جنین

كودك شما در حال بزرگ شدن است! وزنش بيشتر از 2250 گرم شده و طول بدن او هم كمي بيشتر از 45.7 سانتي متر است.کودک شما در این هفته ممکن است حدود 450 گرم وزن بدست آورد. ممکن است کودک شما به حالت بریچ رفته باشد یعنی سرش به سمت پایین قرار گرفته و برای زایمان آماه باشد. مغز کودک شما شدیدا در حال رشد می باشد و نورونها و اتصالات اولیه مدام در حال تکامل هستند.خوردن امگا 3 به تقویت بیشتر آن کمک شایانی میکند. هرچند رحم شما جاي گرم و نرمي است، اما چون فضاي داخل رحم كمي كوچك است كودكتان نمي تواند در آن شيرجه بزند يا غلت بخورد! البته او همچنان به لگد زدن ادامه خواهد داد. اكنون كليه هاي او كاملا رشد كرده اند و كبد او نيز مي تواند مقداري از ضايعات بدن را فرآوري و دفع كند. اگر فرزند شما پسر است بیضه ها در جای صحیح خود قرار گرفته اند و از حفره شکمی خارج شده اند. عضلات کودک شما نیز در حال قوی تر شدن و رشد میباشند. رشد فيزيكي كودك شما تقريبا به پايان رسيده است و او در چند هفته آينده فقط وزن اضافه خواهد كرد. چربی بیشتری در بدن او تشکیل شه مخصوصا در شانه ها.

وضعیت مادر

در این هفته های آخر بارداری احتمالا شما احساس خستگی بسیاری می کنید و در مورد به دنیا آمدن فرزندتان احساس نگرانی دارید. تمام این احساس های شما طبیعی است. در این مطلب قصد داریم شما را با توصیه ها و مراقبت های لازم در هفته سی و پنجم بارداری آشنا نماییم.اگر شاغل هستید، در هفته سی و پنجم بارداری به مرخصی بارداری فکر کنید. ممکن است فکر کنید که شاید بهتر باشد مرخصی خود را برای زمانی بگذارید که نوزاد متولد می‌شود، اما باید بدانید که اکنون نیز به مرخصی و استراحت نیاز دارید تا آمادگی لازم را برای چند هفته آینده پیدا کنید.

فعالیت های این هفته

در صورتی که خستگی به شما فشار می‌آورد، تحرکات ورزشی خود را کاهش دهید. ورزش سبک و مخصوص شما، سه روز در هفته برای‌تان کافی است. می‌توانید زمان ورزش کردن خود را نیز کاهش دهید. مثلاً 30 دقیقه به 15 دقیقه کاهش یابد. از همه مهم ‌تر این که استراحت‌های مداوم داشته باشید و سطح مایعات بدن را بالا نگه دارید.

فیلم هفته سی و پنجم بارداری

 

 

کاربران گرامی در صورتیکه در پخش آنلاین ویدیوها مشکل داشتید لطفاً از یکی از مرورگرهای زیر استفاده نمایید

Mozila Firefox

 

تغذیه

مهم است که انرژی و سلامت خود را با تغذیه درست و متعادل و ورزش منظم حفظ کنید. به جای این که چیز جدیدی به برنامه خود اضافه یا کم کنید، برنامه غذایی و ورزشی را که از قبل داشته ‌اید، ادامه دهید.

 

(Visited 97 times, 1 visits today)