Search
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Search in excerpt
    Search in comments
    Filter by Custom Post Type

هفته دهم بارداری- هفته 10-هفته ده-هفته10

وضعیت جنین

كودك شما دیگر یك رویان كوچك نیست! هرچند او بزرگتر از یك خرما نیست، یعني طول بدن او از فرق سر تا انتهاي بدن تنها در حدود 3.4 سانتي متر یا كمي بیشتر است و كمتر از 8 گرم وزن دارد، اما بحراني ترین مرحله رشد خود را پشت سر گذاشته است. اكنون مرحله موسوم به دوره جنیني آغاز شده است، كه در این مرحله، بافتها و اندامهاي بدن او به سرعت رشد كرده و كامل مي شوند. اكنون اندامهاي حیاتي او شامل كبد، كلیه، روده ها، مغز و ریه ها در محل خود قرار داشته و در حال آغاز كردن فعالیت خود هستند؛ هر چند این اندامها در ادامه دوران حاملگي به رشد خود ادامه مي دهند. كبد او به ساختن گلبولهاي خوني مشغول است و دیگر به كیسه زرده كه قبال این سلولها را تامین مي كرد نیازي نیست و این بافت به تدریج از بین مي رود.

اگر قادر بودید كودك خود را در این هفته نگاه كنید، مي توانستید شكل كلي ستون فقرات او را از زیر پوستش كه به كلفتي یك كاغذ پوستي است ببینید. اعصاب او از طرف نخاع در حال شكل گیري مي باشند.

وضعیت مادر

اكنون اندازه رحم شما دوبرابر شده است. قبل از حامله شدن، رحم شما به اندازه یك گلابي بود. در این هفته، اندازه آن در حدود یك گریپ فروت مي شود. در معاینه بعدي توسط پزشك، ممكن است بتوانید به كمك گوشي طبي كه پزشك بر روي شكم شما حركت مي دهد، صداي ضربان قلب تند كودك خود را بشنوید. برخي از خانمها مي گویند كه صداي قلب كوچك كودكشان شبیه به صداي اسبهایي است كه چهار نعل مي دوند و شنیدن این صدا براي اولین بار، یكي از بهترین لذتهاي سه ماهه اول حاملگي است. فعالیت های این هفته بستگي به قابلیت بدني خود، مي توانید در دوران حاملگي خود، فعالیتهاي متنوعي را انجام دهید. شنا و پیاده روي بهترین انتخابها براي كل نه ماه حاملگي هستند. ورزش میزان كشیدگي طبیعي، قدرت و استقامت عضالت را ارتقا مي دهد. این موارد مي توانند به شما در تحمل وزن اضافي دوران حاملگي كمك كنند، شما را براي فشار فیزیكي زایمان آماده كرده و پس از زایمان، بازگشت اندام شما به حالت طبیعي را آسانتر كنند. متاسفانه، دلیلي در دست نیست كه نشان دهد تمرینات ورزشي منظم، طول زایمان را كاهش مي دهند.

 

 

این موارد مي توانند به شما در تحمل وزن اضافي دوران حاملگي كمك كنند، شما را براي فشار فیزیكي زایمان آماده كرده و پس از زایمان، بازگشت اندام شما به حالت طبیعي را آسانتر كنند. متاسفانه، دلیلي در دست نیست كه نشان دهد تمرینات ورزشي منظم، طول زایمان را كاهش مي دهند.

فعالیت های این هفته

بستگي به قابلیت بدني خود، مي توانید در دوران حاملگي خود، فعالیتهاي متنوعي را انجام دهید. شنا و پیاده روي بهترین انتخابها براي كل نه ماه حاملگي هستند. ورزش میزان كشیدگي طبیعي، قدرت و استقامت عضلات را ارتقا مي دهد. این موارد مي توانند به شما در تحمل وزن اضافي دوران حاملگي كمك كنند، شما را براي فشار فیزیكي زایمان آماده كرده و پس از زایمان، بازگشت اندام شما به حالت طبیعي را آسانتر كنند. متاسفانه، دلیلي در دست نیست كه نشان دهد تمرینات ورزشي منظم، طول زایمان را كاهش مي دهند.

فیلم هفته دهم بارداری

 

کاربران گرامی در صورتیکه در پخش آنلاین ویدیوها  مشکل داشتید لطفاً از یکی از مرورگرهای زیر استفاده نمایید

Mozila Firefox

 

 

تغذیه

مواد غذایی حاوی گوشت را به خوبی بپزید زیرا گوشتی که خوب پخته نشده باشد ممکن است موجب عفونت‌هایی در بدن شما شود که به شما و جنینتان آسیب می‌رساند. علاوه بر این، از مصرف موادی همچون شیرین‌کننده‌های مصنوعی، نوشابه‌ها، شیر غیر پاستوریزه و غذاهای بسیار چرب دوری کنید.

_ در این دوران برنامه غذایی سرشار فیبر از ابتلای نوزاد شما به بیماری آسم پیشگیری می‌کند.

خوردن ماهی به طور کافی و کنترل‌ شده مناسب است اما از خوردن گوشت کوسه، شمشیر ماهی، شاه ماهی خال مخالی که مقدار بالایی جیوه دارند، جلوگیری کنید.

 

(Visited 103 times, 1 visits today)