Search
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Search in excerpt
    Search in comments
    Filter by Custom Post Type

هفته بیست و ششم بارداری-هفته 26-هفته بیست و شش-هفته26

وضعیت جنین

 اكنون وزن كودك شما كمي كمتر از 900 گرم و طول بدن او از سر تا پاشنه پا حدود 35.5 سانتي متر است.  شبکیه چشم او در این هفته کامل میشود و کودک شما بزودی می تواند چشمان خود را باز نماید و پلک بزند.  عصبهاي گوش او در حال تكامل هستند كه در نتيجه به صداهاي مختلف بهتر پاسخ مي دهد.  ريه هاي او در حال رشد هستند و او با نفسهاي كوچكش مقادير كمي از مايع آمنيوتيك را تنفس مي كند. اين تمرين براي تولد او و هنگامي كه مي خواهد براي اولين بار با هوا تنفس كند بسيار مفيد است.  در صورتي كه كودك شما يك پسر باشد بيضه هاي او در حال حركت به سمت كيسه بيضه هستند كه درچند روز آينده به مقصد نهايي خود مي رسند. ضربه های او روز به روز قوی تر شده و در صورتی که با پا و یا آرنج ضربه بزند ممکن است سبب درد شود.  کودک شما الآن الگوی خواب مخصوصی پیدا کرده است و ممکن است متوجه شوید که در ساعاتی متلاطم و در ساعاتی آرام است.

وضعیت مادر

با ورود مادر حامله به هفته بیست و ششم بارداری برخی از علائم گذشته، همچنان در بدن او ادامه خواهد یافت، در حالی که برخی از این علائم ممکن است بهبود یابند. اما در این هفته از دوران بارداری، علائم جدیدی از تغییرات هم در بدن مادر باردار شروع خواهند شد که در گذشته اصلا وجود نداشتند. طبیعی است که در نیمه دوم حاملگی در هر هفته ارتفاع رحم یک سانتی‌متر افزایش یابد. اتفاق خوبی نیز در بدن شما می افتد، موهای شما در اثر وجود استروژن و پروژسترون بالا در بدن، به زیباترین و خوش حالت ترین حالت خود می رسد.

 

 

در حاملگی حجم خون برای تطابق بدن افزایش می یابد. بدنتان به سختی خون را در بدن به گردش در می آورد. برای ساق هایتان سخت است که جریان خون را به اندام های تحتانی برگرداند. در این مواقع کشیدگی به همراه مسائل هورمونی سبب شکنندگی عروق می شود.

راه حل:

  1. ورزش مناسب انجام دهید.

  2. زمانی که مینشینید پای خود را بالا بیاورید.

  3. به مدت زیاد سرپا نیاستید.

  4. جوراب های حمایت کننده بپوشید.

  5. افزایش وزن زیاد نداشته باشید.

  6. چند بار در روز حرکت کنید.

  7. مصرف ویتامین سی.

  8. پاهایتان را حدود سی دقیقه در روز بالای سرتان قرار دهید.

فعالیت های این هفته

استراحت کردن به اندازه کافی، غذا خوردن مناسب و خوابیدن به موقع شما را از لحاظ جسمی و ذهنی آماده خواهد کرد تا بهتر بتوانید به خانواده خود توجه کرده و با عشق، مراقبت از فرزند خود را آغاز نمایید. اگر شما مادر باردار، در سه ماهه سوم دوران بارداری خود خوب استراحت نکنید و یا خوب غذا نخورید، هم بدن خودتان ضعیف خواهد شد و هم بعد از به دنیا آمدن نوزاد، شیرکافی برای تغذیه او نخواهید داشت. این حالت هم سبب ناامیدی شما در کمک به خانواده و فرزندتان خواهد شد.

حتما در انجام کارهایتان از سایر اعضای خانواده خود کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که در هفته بیست و ششم بارداری، اگر به خودتان برای انجام کارهای روزانه فشار بیش از حدی وارد کنید، نه تنها این سختی و دشواری باعث ضعیف شدن جسم شما می شود، بلکه ممکن است به نوزاد متولد نشده شما نیز آسیب برساند.

 در دوران بارداری، مادر به هر قیمتی که شده باید از استرس دور باشد. پس، به عنوان یک مادر باردار سعی کنید تا از عوامل استرس زا دور باشید.شما به عنوان یک مادر باردار حق دارید تا کمتر از همیشه در خانه و بیرون کار کنید. همچنین، به یاد داشته باشید که سفارش دادن غذا زمانی که بیش از حد احساس خستگی می کنید و نمی توانید غذا طبخ کنید و یا تمیز نکردن خانه برای روزهای بعد یا تلاش نکردن برای انجام دادن مشق شب فرزند دیگرتان و همچنین نرفتن به سفر در دوران بارداری گناه نیست. سعی کنید تا به عنوان یک مادر باردار با شریک زندگی خود در مورد نیازهای خود و فرزند داخل رحمتان در هفته بیست و ششم بارداری صحبت کنید و احساسات و درخواست کمک خودتان را در هر زمانی که مورد نیاز است، به اطلاع او برسانید.

 پوشیدن لباس های حاملگی جدید و کار در اتاق نوزاد برای آماده سازی آن در هر زمان که شما به عنوان مادر باردار احساس تزلزل در خلق و خوی خود را داشتید، می تواند برای کاهش اضطراب کمک کننده باشد.رعایت کردن برنامه خواب مادر در دوران بارداری و پیگیری وقت دقیق خواب بعدی او، چرخه خواب و بیداری جنین داخل رحم او را هم تنظیم خواهد کرد.

 

فیلم هفته بیست و ششم بارداری


 

 

کاربران گرامی در صورتیکه در پخش آنلاین ویدیوها  مشکل داشتید لطفاً از یکی از مرورگرهای زیر استفاده نمایید

Mozila Firefox

 

 جنین شما برای جذب آهن به ذخیره آهن بدن شما متکی است. در نتیجه از غذاهای پر آهن مانند اسفناج و عدس بیشتر استفاده کنید. خصوصا اگر گیاه خوار هستید، حتماً پزشک شما پیشنهاد می کند که مکمل‌های غذائی پر آهن مصرف کنید. ظروف مکمل‌ها و ویتامین‌ ها را در جاهایی قرار دهید که دائماً جلوی چشمتان باشند تا مصرف آن ها را فراموش نکنید.

 

(Visited 150 times, 1 visits today)